Sunday, June 20, 2010



I'm Back....


huhu dah lama x update blog ni...



kat sebelah ni scan pic. masa 7th month pregnant..Alhamdulillah semua nya selamat..


Syukur Ya Allah kerana mempermudahkan kelahiran pertama ku....


nak kongsi xperience skit huhuhu..on 16th April my father in law x sihat n dimasukkan ke wad..so my hubby n i pagi2 dah bertolak balik nak tgk ayah...at that time my pregnancy is 38 wks..masa dalm keta aku dah rasa contraction...slightly..huhu masa tu xtau pun tu contraction..ingat sakit perut memulas.... around 11 a.m sampai umah my mother in law...terus g toilet n oh my god...ada blood but cinonit ajer....call my sis..dia ckp masa nak bersalin dulu dia cam tu gak...it takes a day baru bersalin..so aku legaaa...n dah x rasa sakit...aku sembang2 buat xtau...dlm hati keep telling my self x beranak lagi aku ari ni...afternoon masa nak solat zohor blood kluar banyak dari previous..so told my hubby...camne nak buat ni..he brought me home n after makan sate ( which beli masa nak balik..aku tgk terliur aje seblum bersalin nak rasa juga) so my hubby stop by n beli skit..after maghrib baru we went to hospital..i'm still x rasa sakit...but takut terbersalin kat umah paraah lak...2cm baru...my hubby drove to KMC...sampai sana check lagi..4cm...BUT wad semua penuh...huhu..so we went to MUIP as suggested by midwife kat situ..jam dah kul 12 a.m..my hubby bgtau let eat at kedai mamak first,..nanti nk guna tenaga banyak...so we makan2..


jeng jeng..sampai MUIP..check 4cm juga...so tunggu...wad kat situ selesa so confident skit..aku jenis hati kecik..so level of fear tu x leh ckp..dlm kepala duk pk cmane nanti nak push camne..selamat ke x...2 a.m check dah buka 6cm...doc dtg pecahkan aminiotic fluid by 3.30 aku dah rasa sakit...8cm..nak tunggu ke 10cm..contraction makin kerap..dlm kul 4.30cm dah 10cm n doc told me to push..push punya push...Alhamdulillah..5.08a.m baby selamat dialahirkan...uwaauwaaaa uwaaa..suara nya memecah keheningan subuh....yang pasti umi nya menarik nafas legaaa....akhirnyaaaa...

0 comments:

Post a Comment